۱۳۸۸ مرداد ۹, جمعه

آری برادر این قطعه ، قطعه 257 است


بهشت زهرا جایی که روزانه صدها نفر در آن دفن می شوند.آنرا قطعه بندی کردند تا کسی در جستجوی عزیز آرمیده خود در آن گم نشود! قطعه هنرمندان ، قطعه 225 –قطعه 245 –و همینطور این عدد افزایش می یابد. نداند. آنان که روزهای انقلاب 57 را بیاد دارند شاید قطعه 33 را خوب بشناسند.قطعه ای که متعلق به کشته شدگان مبارزان علیه حکومت شاهنشاهی بود.اگر از یک جوان امروزی بپرسی قطعه 33 کجا است یا چه کسانی در آن دفن هستند شاید نداند، اما این روزها همه یک قطعه را خوب بلندند قطعه 257.شاید این قطعه برای همیشه در ذهن ها باقی بماند.قطعه ای که افراد سرشناسی در آن آرمیده اند .ندا آقا سلطان ، سهراب اعرابی و ... شاید تا روزهای آینده تعدادی نام آشنای دیگر نیز بدان افزوده شود.افرادی که هنوز معروف نشده اند.حتی شاید کسی نمیداند در حال حاضر کجا هستند!
اما آنچه مسلم است جنبش سیز به این مکان خیلی مدیون است.کسانی که در این قطعه خفته اند مسیر حرکت جنبش مردمی را تغییر داد آنها که در ابتدا تنها به دنبال پس گرفتن رایشان بودنند بعد از کشته شدن هم وطنانشان حقایق زیادی برایشان روشن شد.خواسته هایشان تغییر کرد و سطح انتظاراتشان بالاتر رفت.متوجه شدند از پس گرفتن رایشان مطالبات مهمتری دارند که باید پس بگیرند.اعتراضاتشان گسترده تر شد و طرف مقابلشان را به چالش کشیدند و دنیا را با خود همراه کردند.آنهایی که خون دادند و زمین در قطعه 257 آنها را در بر گرفت و خون آنها جنبشی سبز سبز آفرید چنان که سرتاسر زمین سبز شد.آری برادر این قطعه ، قطعه 257 است.
نراقی

۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه

جلوگیری نیروی انتظامی از حضور در محل شهادت ندا آقا سلطان

ابن هفته بر خلاف 5 شنبه های گذشته مردم امکان روشن کردن شمع در محل شهادت ندا آقا سلطان را نداشتند.حدود 15 الی 20 خودروی نیروی انتظامی در تقاطع صالحی و کوچه خسروی مستقر شده اند و چراغهای کوچه نیز قطع می باشد.این نیروها علاوه بر پوشش منطقه امیرآباد از ورود و تجمع مردم در محل شهادت ندا آقا سلطان برای یادبود چهلمین روز درگذشت وی خودداری می کنند.
از سویی دیگر مردم پس از اتمام مراسم یادبود در بهشت زهرا در اقدامی هماهنگ با بالاگرفتن دستان به نشانه پیروزی مسیر بازگشت در بزرگراه کاظمی تا میدان بهمن را با چراغ روشن اتومبیل ها طی کردند که با ابراز احساسات مردم روبرو شدند.

قطعه 257 به تصرف یگان ویژه درآمد

در ساعت 17 بعدازظهر 5 شنبه 8 مردادماه ، قطعه 257 بهشت زهرا به تصرف یگان ویژه درآمد.جمعیتی در حدود ده هزار نفر امروز به این قطعه از بهشت زهرا آمده بودند تا مراسم چهلم شهدای اخیر را برپا دارند.مردم با دادن گل به سربازان نیروی انتظامی حمایت آنها را خواستار شدند.اما با حمله یگان ویژه تمامی مردم از قطعه 257 متفرق شدند و با تجمع در قطعه مجاور با سردادن شعارهایی همچون "عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز" و یا "کو رسم مسلمانی یاران همه زندانی" به سینه زنی می پردازند.در بین مردم نیروهای لباس شخصی نیز دیده می شوند .از ساعت ها قبل نیروی انتظامی مانع از ورود مردم به بهشت زهرا شد. گفتنی است مهدی کروبی و هادی غفاری نیز در بین تجمع کنندگان بهشت زهرا دیده شدند.
اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

۱۳۸۸ مرداد ۴, یکشنبه

اعلام آمادگی آیت الله یوسف صانعی برای شرکت در مراسم چهلم شهدای حوادث اخیر


آیت الله یوسف صانعی از اعلام آمادگی خود برای شرکت در مراسم چهلم شهدای حوادث اخیر خبر داد.جمعه شب در جلسه اعضای ستاد میرحسین موسوی و جمعی از مقلدین ایشان که در دفتر مشهد برگزار شد .ایشان ضمن ابراز تاسف از حوادث اخیر و کشته شدن جمعی از هم وطننان اعلام کردند در صورتی که مراسمی برای چهلم کشته شدگان اخیر برگزار شود حتما در آین مراسم شرکت خواهند کرد.ایشان در اینباره فرمودند :این کمترین کاریست که می توان برای تسلی خاطر خانواده های داغدار انجام داد. گفتنی ایست در صورت شرکت ایشان در جلسه چهلم شهدای اخیر ، این اولین باریست که یک مرجع تقلید رسما در جلسات کشته شد گان حوادث بعد از انتخابات حضور می یابد.

۱۳۸۸ تیر ۲۹, دوشنبه

هادی خامنه ای : از دوماه قبل از انتخابات اجازه ملاقات با برادرم را نداشته ام

هادی خامنه ای در محفلی خصوصی از اصلاح طلبان گفت من و برادرم تقریبا هر ماه با یکدیگر ملاقات می کردیم و من سعی می کردم نظرات و دیدگاههای خود را درباره مسائل روز کشور با او درمیان بگذارم ، اما از حدود دوماه قبل از انتخابات اجازه ملاقات با ایشان را نداشته ام. وی در باره حوادث اخیر گفت : مطمئنم این حوادث به هیچ عنوان با هماهنگی ایشان صورت نگرفته است. من کاملا با دیدگاههای ایشان آشنا هستم. وی خاطر نشان کرد متاسفانه گروهی اطراف ایشان را احاطه کردند که کنترل اوضاع بیت را بدست گرفته اند.شایان ذکر است حجت الاسلام هادی غفاری نیز در این جلسه به بیان سخنزانی پرداخت که سخنان تند وی علیه رهبری باعث شد تعدادی از حاضرین مجبور شوند جلسه را ترک کنند.

۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

تمامی خیابانهای منتهی به دانشگاه تهران در خلاف جهت یکطرفه شده اند !

در اقدامی هماهنگ و از پیش تعیین شده تمامی خیابان های منتهی به دانشگاه تهران در خلاف جهت یک طرفه شده اند.بدین تزتیب امکان حرکت اتوموبیل به سمت دانشگاه وجود ندارد.این در حالیست که هر هفته این مسیر جهت سهولت تردد نمازگزاران بصورت یکطرفه به سمت دانشگاه تهران باز بوده است.با این اوصاف گزوههای مردمی در حال حرکت به صورت پیاده به سمت دانشگاه هستند.نیروهای یگان ویژه نیز در محل هایی مستقرند.در بلوار کشاورز مردم به به صورت آرام در حال شعار دادن هستند و به سمت نماز جمعه در حال حرکتند.

۱۳۸۸ تیر ۲۵, پنجشنبه

جو امنیتی مشهد برای اجرای یک نمایش بزرگ آماده می شود

در کمتر از یک ساعت تا حضور احمدی نژاد در مشهد گروه های بسیجی به صورت گروهی و سازمان یافته در حال استقرار در محل های از پیش تعیین شده مسیر استقبال از احمدی نژاد هستند.هم اکنون صدای آژیر پلیس مدام از خیابانهای مسیر حرکت احمذی نژاد تا حرم شنیذه می شود.پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در حال جمع آوری تمامی خودروهای پارک شده در مسیر حرکت او می باشد.تصاویر بزرگی از احمدی نژاد و رهبری نیز در طول مسیر دیده می شود.این استقبال بسیار گسترده تر از سفر قبلی احمدی نژاد به مشهد می باشد که تنها چند روز پیش از انتخابات صورت گرفت.گفتنی است دولت درصدد است با اجرای یک نمایش تبلیغاتی و پخش گسترده آن در صدا و سیما جو موجود را به نفع خود تغییر دهد.

۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

شمس الدین عیسایی نیز دستگیر شد ، حلقه محاصره میرحسین تنگتر میشود

شمس الدین عیسایی معاونت ستاد میرحسین موسوی نیز بازداشت شد تا حلقه محاصره وی تنگتر شود.به این ترتیب عملا نفر بعدی خود او خواهد بود.شواهد حاکی از آن است که کودتاچیان نه تنها قصد عقب نشینی از مواضع خود را ندارند بلکه با تمام قوا سعی در ایجاد ارعاب و فشار بر معترضین را دارند.عملا تمامی کسانی که قصد جمع آوری اسناد تقلب در انتخابات را داشتند بازداشت شده اند.تمامی اعضای بلندپایه احزاب اصلاح طلب دستگیر شده و تمامی روزنامه های معترض نیز خلع سلاح شده اند.

۱۳۸۸ تیر ۱۸, پنجشنبه

پرتاب گاز اشک آور به داخل اتوبوس مملوء از جمعیت !

نیروهای پلیس یگان ویژه در اقدامی عجیب و دور از انسانیت گاز اشک آور را به داخل اتوبوس مملوء از جمعیت انداختند.این اقدام وحشیانه که با ورود به اتوبوس و ضرب و شتم مسافران و شکستن شیشه های اتوبوس همراه بود باعث خشم مردم حاضر در خیابان شد که جهت سالگرد 18 تیرماه به خیابان ولیعصر آمده بودند.تعدادی از افراد مسن و کودکان بر اثر استنشاق گاز راهی بیمارستان شدند.این اقدام در پی آن صورت گرفت که چند مسافر اتوبوس در حال گذر به رفتار نیروهای پلیس اعتراض کردند .بعد این اقدام مردم به کمک مسافرین حادثه دیده شتافتند.

۱۳۸۸ تیر ۱۶, سه‌شنبه

اعلامیه ترحیم حمید مداح !




در حالی که خانواده مهندس حمید مداح از صحبت درباره نحوه مرگ وی خودداری می کنند.انجمن علمی حقوق دانشگاه پیام نور در اعلامیه ترحیم خود به نوعی اعتراض خود را نشان داده است.اولین جمله این اعلامیه بیانگر همه چیز می باشد.
گفتنی است مهندس حمید مداح شورچه از فعالان ستاد میرحسن موسوی در مشهد بود که به دلیل اعتراض به نتایج انتخابات در مسجد گوهرشاد دست به تحصن زد و نهایتاَ بوسیله نیروهای امنیتی دستگیر شد. او بعد از مدتها بازداشت ، پس از آزادی جان خود را از دست داد.با پیگیری های ستاد موسوی در مشهد پیکر وی جهت کالبد شکافی به پزشکی قانونی فرستاده شد. پزشک قانونی علت مرگ وی را خونریزی مغزی اعلام کرده است.گفتنی است همسر وی اعلام کرده بزودی جزئیات مرگ وی را اعلام خواهد کرد.

۱۳۸۸ تیر ۱۴, یکشنبه

حمید مداح از اعضای ستاد موسوی در مشهد به شهادت رسید

مهندس حمید مداح شورچه فعال در ستاد مرکزی میرحسین موسوی در مشهد به شهادت رسید.او که از فعالان ستاد میرحسین موسوی در مشهد بود بعد از اعتراض به نتایج انتخابات همراه با گروهی از اعضای ستاد مشهد در صحن مسجد گوهرشاد دست به تحصن زد که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. او در مدت بازداشت تحت شکنجه قرار گرفت تا چند روز بعد از آزادی به دلیل شدت جراحات وارده جان سپرد.پزشکی قانونی علت مرگ وی را خونریزی مغزی اعلام کرده است.گفتنی است مراسم یادبود او روز یکشنبه 14/4 برگزار شد.
روحش شاد

۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

احمد جنتی: گروههای سیاسی روی هم رو ببوسن !


احمد جنتی در نماز جمعه این هفته از گروه های سیاسی خواست که روی هم را ببوسند و مسایل اخیر را فراموش کنند.از دید ایشان حالا یک تقلبی شده ، عده ای از مردم زیر مشت و لگد کتک و ماتوم خوردن ، عده ای هم کشته شدن ، الباقی هم بازداشت شدند فقط همین ، اتفاقی که نیفتاده !

فقط موضوع کوچکی که ایشون فراموش کردن اینه که دیگه کسی نمونده که صورت ماه ایشون و حزب کودتا رو ببوسه . بجز آبدارچیان گروههای مخالف دولت ( که اونا هم متوارین ) کس دیگه ای بیرون از زندان و شکنجه گاهها نیست.