۱۳۸۸ مرداد ۲۴, شنبه

افزایش فشارها بر رهبری ایران

این روزها رهبری جمهوری اسلامی ایران با حملات تندی روبرو شده است که در طول تاریخ 30 ساله نظام جمهوری اسلامی سابقه نداشته است.بعد از دهمین انتخابات ریاست جمهوری که رهبری ایران بدلیل حمایت خود از محمود احمدی نژاد با انتقادهایی مواجه شده بود ، طی روزهای اخیر و بعد از انتشار اخباری مبنی بر اعمال شکنجه و تجاوز به بازداشتیان و نیز قتل تعدادی از معترضین ، انتقادها این بار شخص رهبری را هدف قرار داده است.انتشار استفتائات آیت الله منتظری مبنی بر جائر بودن رهبری حکومت اسلامی ، عدم شرکت سران نظام در مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای اولین بار ، نامه آیت الله دستغیب به شورای خبرگان رهبری و درخواست برگزاری جلسه فوری ، درخواست ادواری مجلس از رئیس خبرگان مبنی بر رسیدگی به تخلفات رهبری که خود بی سابقه است ، نشان از افزایش فشارها بر آیت الله علی خامنه ای دارد.در واقع بعد از حوادث اخیربر خلاف انتظار این رهبری ایران است که خود را بیشتر در حلقه منتقدان می بیند و نه رهبران معترض به انتخابات.حلقه ای که روزبروز تنگر می شود و شرایط را برای حمایت از وی سختر میسازد.این فشارها زمانی به اوج خود خواهد رسید که ادعای مهدی کروبی درباره تجاوز به بازداشتیان حوادث اخیر اثبات شود که در این صورت رهبری ایران با چالشی بزرگ مواجه می شود.

نراقی
.

1 نظرات:

Unknown گفت...

 . آیت‌الله منتظری پدر انقلاب مقدّس  اسلامی فرمودند:
استقلال یعنی زیر یوغ خارجی نباشیم و آزادی یعنی مردم در اظهار عقیده و بیان آزاد باشند. نه این‌که به محض ابراز نظر مخالفی، کار به زندان و حبس
چقدر ناراحت کننده است که اشخاصی‌که سی‌سال پیش فریاد می‌زدند استقلال،آزادی، جمهوری اسلامی  همان اشخاصی‌هستند که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از بین بردند. انشا‌الله خداوند به اینها میفهماند که معانی این  شعارها که دوباره این روزها میشنویم چی‌هست. همین شعار‌هایی‌که انقلاب عزیز اسلامی ما را سی‌ساله پیش به دنیا آورد.